• علل به وجود آورنده زردی چیستند؟
    کبد وظیفه هضم چربی را با ساختن و ذخیره کردن و خارج ساختن ماده ای به نام “صفرا” دارد که از شکسته شدن و تجزیه هموگلوبین (گلبولهای قرمز) حاصل می شود. این ماده عامل رنگ زرد ادرار و همچنین رنگ قهوه ای مدفوع است. در کیسه ای به نام “کیسه صفرا “ توسط کبد ذخیره می شود. اما وقتی این ماده به مقدار غیر طبیعی وارد سیستم گردش خون شود باعث بروز علائم زردی می شود.
    علل زردی در نوزادان چیستند؟
    نوزادان تازه متولد سطح بیلی روبین بالاتری دارند، چون تعداد گلبول های قرمز حامل اکسیژن در آنها زیادتر است و کبد جوان آن ها نمی تواند بیلی روبین اضافی را متابولیزه کند. اگر شکم و یا پاهای کودک زرد به نظر می رسد باید با انجام آزمایش از مقدار زردی مطمئن شد که این کار توسط پزشک اطفال و با قرار دادن دستگاه بیلی چک با تاباندن نور مرئی به پوست نوزاد مقدار بیلی روبین خون نوزاد را اندازه گیری می کنند که این روش بدون خون‌گیری و درد انجام می‌شود. مادر مبتلا به هپاتیت: گاهی نوزاد از طریق بدن مادر مبتلا به زردی و حتی مبتلا به هپاتیت می شود. زردی از شیر مادر: گاهی زردی، ناشی از ترکیبات نامطلوب در شیر مادر است است که در هفته اول تولد نوزاد توسط تغذیه اشتباه مادر ایجاد شده و به علت مصرف مواد قندی و همچنین مواد پر کالری که همراهان به مادر برای جبران خون از دست داده می دهند اتفاق می افتد. فتوتراپی: درمان اصلی و پیشگیرانه زردی نوزادان فتوتراپی یا نور درمانی است که با تابش نور آبی به طول موج 480 نانومتر به پوست نوزاد با شدت و فاصله مناسب می‌رسد. فوتوتراپی را در بیمارستان و در منزل هم می‌توان انجام داد. ترکیب شیرخشت ، گزانگبین و ترنجبین : این ترکیب یکی از موثرترین روشهای درمان زردی نوزاد است که تا به کنون معرفی شده است. از هر کدام گزانگبین و ترنجبین مقدار 100 گرم و شیرخشت 10 گرم تهیه و با یک ظرف 4 لیتری عرق بید یا بیدکاسنی مخلوط و سپس با پارچه ای نازک صاف کنید زیرا موارد ذکر شده به همراه چوبهای کوچکی هستند که با عمل حل کردن آنها در آب قادر به جدا سازی خواهید بود در ضمن مایع بدست آمده دارای طعمی شیرین بوده و دارای خواص درمانی معجزه آسایی برای درمان زردی نوزاد و همچنین باعث ازدیاد شیر مادر خواهد شد .ترکیب بدست آمده را در یخچال نگهداری کنید و روزانه در صورتی که تمایل به مصرف مایعات داشتید از این مخلوط استفاده کنید . لازم به ذکر است که این ترکیب با اثر گذاشتن بر شیر مادر باعث بهبود و درمان نوزاد می شود پس نیاز به خوراندن ترکیب به نوزاد نمی باشد.
    اجاره دستگاه زردی و درمان فوری نوزاد
    فتوتراپی از روش های مهم در درمان زردی در نوزادان است این روش هم در بیمارستان و هم در منزل قابل انجام است. به این ترتیب که نوزاد تحت تابش نور با طول موج مناسب قرار می گیرد به این منظور اجاره دستگاه زردی توسط شرکت زردیران با گارانتی اجاره دستگاه ارائه می شود. اجاره دستگاه زردی یا فتوتراپی در منزل یکی از بهترین , آسان ترین و قطعی ترین روش های درمان زردی است. زردی و عوامل تشدید کننده زردی در نوزاد هر چه باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *