• اگر بتوانیم پیش از تولد نوزاد و در دوران بارداری زردی نوزاد را کنترل کنیم تا هنگام تولد از زردی نوزاد جلوگیری نماییم و یا حداقل باعث کاهش میزان زردی در نوزاد شویم، موفقیت بزرگی کسب کرده ایم. امروزه زردی در نوزادان شیوع بسیار زیادی پیدا کرده است و این را می توان به دلیل مصرف قرص های شیمیایی، مواد غذایی آماده و شیوه های نادرست تغذیه ای دانست. ازاین رو بهتر است برای درمان زردی نوزاد پیش از تولد در دوران بارداری اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.
    درمان زردی نوزاد پیش از تولد او
    جهت پیشگیری و درمان زردی نوزاد پیش از تولد نیازی نیست مادران باردار داروی خاصی مصرف نمایند. در صورتی که خون مادر و نوزاد با هم سازگاری داشته باشند، می توان امیدوار بود که با تغذیه مناسب بتوان به درمان زردی نوزاد پیش از تولد کمک نمود. بیلی روبین عامل زردی نوزاد ماده زرد رنگی است که بدن در زمان جایگزین کردن گلبول‌های قرمز پیر، تولید می‌کند. کبد وظیفه شکستن و تجزیه این ماده را برعهده دارد تا بتواند از طریق مدفوع دفع شود. از این رو بالا بودن سطح بیلی روبین تا اندازه ای پس از تولد طبیعی است؛ زیرا کبد نوزاد هنوز توانایی لازم را برای دفع بیلی روبین به دست نیاورده است. زردی فیزیولوژیک و زردی ناشی از شیر مادر نیز به خودی خود درمان می شود و جای نگرانی برای آن وجود ندارد.
    راه کارهای دوران بارداری در درمان زردی نوزاد پیش از تولد
    عواملی که بهتر است جهت درمان زردی نوزاد پیش از تولد وی به آنها توجه نماییم. ناسازگاری خون نوزاد با مادر خونریزی زیر پوست سر بخاطر زایمان سخت پایین بودن سن مادر که باعث بالا بودن سطح گلوبول‌های قرمز خون در نوزاد و برخی دوقلوها می شود. عفونت کمبود برخی آنزیم ها در بدن بعضی داروها که دفع بیلی روبین را با مشکل مواجه می کند. عفونت‌های مادرزادی مثل سفلیس، سرخجه و امثال آن بیماری‌هایی که بر کبد و مجرای صفراوی اثر می‌گذارند مثل فیبروز کیستی و هپاتیت پایین بودن سطح اکسیژن بسیاری اختلالات ژنتیکی و ارثی نارس بودن نوزاد برای درمان زردی نوزاد پیش از تولد و پیشگیری از زردی نوزاد در دوران بارداری در صورت بروز هر یک از این علائم بهتر است با پزشک متخصص مشورت نمایید. جهت اجاره دستگاه زردی نوزاد با ما تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *