درمان خانگی زردی نوزاد,درمان سنتی زردی نوزاد

  • زردی نوزاد یک شرایط بالینی است که با افزایش سطح بیلیروبین در خون نوزاد رخ می‌دهد. بیلیروبین ماده‌ای طبیعی است که در نتیجه تجزیه هموگلوبین، به وجود می‌آید. در این مقاله می‌خواهم شما را با 5 روش درمان خانگی زردی نوزاد آشنا کنم. که مؤثرترین روش‌ها در درمان سنتی زردی نوزاد هستند. پس با من همراه باشید.

    اجاره دستگاه زردی نوزاد در تهران,اجاره دستگاه زردی نوزاد,اجاره دستگاه فتوتراپی,کرایه دستگاه زردی نوزاد,اجاره مهتابی برای زردی نوزاد,دستگاه زردی نوزاد اجاره,قیمت کرایه دستگاه زردی نوزاد,هزینه اجاره دستگاه زردی نوزاد,کرایه دستگاه زردی,قیمت دستگاه زردی نوزاد دیجی کالا,اجاره دستگاه زردی,قیمت اجاره دستگاه زردی نوزاد,اجاره دستگاه برای زردی نوزاد,هزینه اجاره دستگاه زردی نوزاد نی نی سایت,بهترین دستگاه زردی نوزاد,دستگاه زردی نوزاد,اجاره دستگاه زردی نوزاد در منزل,دستگاه زردی بچه,اجاره دستگاه زردی نوزاد در جنوب تهران,اجاره دستگاه زردی نوزاد در شمال تهران,دستگاه زردی,اجاره دستگاه زردی نوزاد در کرج,دستگاه فتوتراپی نوزاد,اجاره دستگاه زردی نوزاد در شرق تهران,اجاره دستگاه فتوتراپی در تهران,فروش دستگاه زردی نوزاد,عکس دستگاه زردی نوزاد,ساخت دستگاه خانگی برای زردی نوزاد,زردی نوزاد,اجاره لامپ زردی نوزاد,دستگاه زردی نوزاد در بیمارستان,tehran rental,اجاره دستگاه زردی نوزاد در شهریار,قیمت اجاره دستگاه زردی نوزاد توسان,اجاره دستگاه زردی نوزاد در غرب تهران,دستگاه برای زردی بچه,انواع دستگاه زردی نوزاد,قیمت اجاره دستگاه فتوتراپی در تهران,هزینه دستگاه زردی نوزاد,لامپ زردی,نحوه استفاده از دستگاه زردی نوزاد,ساخت دستگاه زردی نوزاد,دستگاه برای زردی نوزاد,دستگاه نوزاد زردی,دستگاه اجاره ای برای زردی نوزاد,اجاره دستگاه زردی نوزاد شرق تهران,ساخت دستگاه فتوتراپی در منزل,equipment rental,اجاره دستگاه زردی نوزاد در اسلامشهر,دستگاه زردی کودک,طرز استفاده دستگاه زردی نوزاد,اجاره دستگاه بیلی چک,دستگاه تولید نوزاد,اجاره دستگاه زردی نوزاد در مشهد,مراکز تست زردی نوزاد با دستگاه در شرق تهران,دستگاه زردی نوزاد چیست,دستگاه زردی نوزادان,طرز بستن چشم بند نوزاد در دستگاه زردی,قیمت دستگاه زردی نوزاد توسان,نحوه استفاده از دستگاه فتوتراپی توسان,دستگاه زردی نوزاد در خانه,قیمت دستگاه فتوتراپی دیجی کالا,دستگاه تست زردی نوزاد,اجاره تجهیزات,دستگاه زردی نوزاد خانگی,دستگاه فتوتراپی,فتوتریپ,شرایط نگهداری نوزاد در دستگاه زردی,فتوتراپی,طریقه استفاده از دستگاه زردی نوزاد,فتوتراپی در منزل,مراکز تست زردی نوزاد با دستگاه در مشهد,چراغ زردی نوزاد,مراکز تست زردی نوزاد با دستگاه در کرج,قیمت اجاره دستگاه زردی نوزاد نی نی سایت

    اجاره دستگاه زردی نوزاد در تهران 02177585442

    علت زردی نوزاد

    زردی نوزاد معمولاً به دلیل عدم توانایی کبد نوزاد برای کامل شدن فرآیند خودترکیبی بیلیروبین و دفع آن از بدن رخ می‌دهد. برخی علل دیگر زردی نوزاد شامل اشتباه در گروه خونی مادر و نوزاد، عفونت، پیش‌زمینه‌های پزشکی و داروها می‌شوند.

    مقاله پیشنهادی: در مقاله‌ای جداگانه به طور مفصل به موضوع زردی ناشی از ناسازگاری موجود در خون نوزادان پرداخته‌ام. که توصیه می‌کنم مطالعه بفرمائید.

    علائم زردی نوزاد

    علائم زردی نوزاد شامل زردی پوست و چشم نوزاد است. اگر زردی سه روز پس از زایمان بیشتر شد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

    نشانه های زردی در نوزاد

    پیشنهاد می‌کنم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم زردی در نوزادان مقاله زیر را مطالعه نمائید.

    علائم و درمان زردی نوزادان

    اهمیت درمان زردی نوزاد

    در صورتی که زردی نوزاد نادرست درمان شود، می‌تواند باعث مشکلات جدی از جمله ایجاد کم خونی، کاهش شدید وزن، کمبود اکسیژن و حتی مرگ نوزاد شود.

    بنابراین، اهمیت درمان زردی نوزاد بسیار زیاد است. و می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلفی مانند مصرف مایعات، دستگاه‌ فتوتراپی نوزاد، ترکیبات دارویی و در بعضی موارد تعویض خون نوزاد، انجام شود.

    به طور کلی، درمان زردی نوزاد بسیار مهم است و بهترین راه برای پیشگیری از مشکلات جدی در نوزاد است.

    در صورت مشاهده هر گونه علائم زردی در نوزاد خود، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا بررسی و درمان مناسب انجام شود.

    پزشک می‌تواند برای تشخیص زردی نوزاد از روش‌های مختلفی از جمله اندازه‌گیری سطح بیلیروبین در خون و آزمایش‌های دیگر استفاده کند.

    تفاوت دستگاه فتوتراپی روشن و خاموش

    والدین عزیر، جهت کسب اطلاعات بیشتر شما پیرامون موضوع بیلی‌روبین خون نوزاد مقاله‌ای آورده ام که می‌توانید مطالعه کنید. مکانیسم بیلی روبین در ایجاد زردی در نوزادان

    روش‌های درمان خانگی زردی نوزاد

    در درمان خانگی زردی نوزاد، روش‌های سنتی زیادی توصیه شده است. اما من در زیر به 5 روش پرداخته‌ام. این روش‌ها بسیار مؤثرند و خودم نتیجه بهبودی کامل نوزادم را با استفاده از این روش‌ها دیده‌ام.

    البته توجه داشته باشید که بکارگیری هر کدارم از روش‌های زیر حتماً باید با مشورت پزشک انجام شود. و در صورتی‌که تشخیص پزشک استفاده از دستگاه زردی نوزاد باشد، حتماً از روش‌های سنتی در کنار استفاده از دستگاه فتوتراپی نوزاد استفاده کنید.

    اجاره دستگاه فتوتراپی در تهران

    جهت اجاره دستگاه زردی نوزاد کافیست با شماره‌های 0217758544209129745780 در هر ساعت از شبانه روز تماس بگیرید.

     

    1. نحوه استفاده از عرق کاسنی برای بهبود زردی نوزاد

    استفاده از عرق کاسنی به عنوان یکی از درمان‌های طب سنتی برای کمک به درمان زردی نوزادان بسیار متداول است.

    اما قبل از هر چیزی، بهتر است با پزشک نوزاد خود صحبت کنید تا اطمینان حاصل کنید که این، روش درمانی مناسبی برای شرایط خاص نوزاد شما است.

    برای استفاده از عرق کاسنی برای درمان زردی نوزاد، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

    1. با استفاده از پارچه یا دستمال نازک، عرق کاسنی را جذب کنید.
    2. سپس با استفاده از پارچه یا دستمال نازک، نوزاد خود را تمیز کنید و سپس پوست نوزاد را با عرق کاسنی تمیز کنید. بهتر است از پاک کننده‌های آلکالاین یا صابون خشک استفاده نکنید، زیرا این مواد ممکن است باعث تشدید زردی نوزاد شود.

    این روش را تا چند بار در روز تکرار کنید. اگر زردی نوزاد شما خیلی شدید است، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

    در هر صورت، قبل از هر گونه درمان خانگی برای زردی نوزاد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و در صورت لزوم، از درمان‌های دارویی و پزشکی مناسب استفاده کنید.

    عرق کاسنی در درمان زردی نوزاد

    2. نحوه استفاده از ترنجبین در درمان زردی نوزاد

    ترنجبین را می‌توانید در مقداری آب‌جوش حل کنید. و به نوزاد بخورانید.

    اما بهترین روش استفاده از ترنجبین در درمان زردی نوزاد این است که توسط مادر استفاده شود. و سپس با شیردهی مکرر، از طریق شیر مادر در بدن نوزاد اثر کند.

    ترنجبین در درمان زردی نوزاد

    3. نحوه استفاده از شیرخشت در رفع زردی نوزاد

    شیر خشت گیاهی مفید برای درمان زردی نوزاد است.

    بدین منظور به اندازه‌ی یک نخود از آن را داخل کمی آب‌جوش حل کنید. محلول را داخل یک توری ریز بریزید. و عصاره از صافی رد شده آن را دو یا سه نوبت در روز به کودک بدهید. در هر بار فقط یک قاشق مربا خوری از عصاره‌ی شیرخشت را در دهان نوزاد بریزید.

    شیرخشت در درمان زردی نوزاد

    4. نحوه استفاده از عناب در جهت درمان زردی نوزاد

    بدین منظور عناب را به مدت 2 ساعت در آب بخیسانید. سپس آن آب را قطره قطره به نوزاد مبتلا به زردی بخورانید.

    عناب در درمان زردی نوزاد

    5. مؤثرترین داروی گیاهی برای درمان زردی نوزاد

    بهترین و مؤثرترین درمان سنتی زردی نوزاد ترکیب هر 4 داروی فوق است. به این‌صورت که شیرخشت و ترنجبین و عناب را در عرق کاسنی به مدت 2 ساعت خیس می‌کنید. سپس از صافی رد کرده و به نوزاد بخورانید.

    نکات قابل توجه در استفاده از روش‌های سنتی درمان خانگی زردی نوزاد

    در استفاده از هر یک از این روش‌های سنتی باید به دقت و با توجه به شرایط نوزاد عمل شود. و در صورت بروز هرگونه علائم نامطلوب در نوزاد به پزشک مراجعه شود.

    همچنین باید به دقت و با توجه به توصیه پزشک از هر یک از این روش‌ها استفاده شود تا به جای بهبودی و شفای سریع، نوزاد با مشکلات جدی روبرو نشود.

    در این مورد زردایران مصاحبه‌ای با پزشک متخصص اطفال انجام داده است. که درصورت تمایل می‌توانید مطالعه بفرمائید.

    مزایای درمان خانگی زردی نوزاد با روش‌های سنتی

    • درمان خانگی زردی نوزاد در مقایسه با درمان در بیمارستان، هزینه کمتری دارد.
    • درمان خانگی زردی نوزاد به معنی بودن نوزاد نزد مادر است، این برای ایجاد ارتباط عاطفی قوی بین مادر و فرزند بسیار مفید است.
    • زمانی که نوزاد در خانه خود درمان می‌شود، خانواده از نگرانی‌های احتمالی بیمارستان و جدا شدن نوزاد از خانواده به‌دور هستند.
    • نوزاد در خانه خود بسیار آرام و در محیطی آشنا و بدون ترس و اضطراب درمان می‌شود. زیرا نگرانی مادر کمتر است و این آرامش مادر، تأثیر بسزایی بر شیر او خواهد گذاشت.

    نتیجه‌گیری و پیشنهادات

    درمان خانگی زردی نوزاد شامل انجام تغییرات در رژیم غذایی و استفاده از نور درمانی است. همچنین می‌توان با ماساژ دادن به نوزاد و رعایت روش‌هایی برای تحریک بخش‌هایی از بدن که مسئول خارج کردن بیلی روبین هستند، نیز به درمان زردی نوزاد کمک کرد.

    با توجه به این موارد، استفاده از درمان خانگی زردی نوزاد می تواند به بهبود وضعیت نوزاد کمک کند. و در این راستا اجاره دستگاه زردی نوزاد یک راهکار عالی است. چراکه در کنار استفاده از دستگاه فتوتراپی نوزاد در منزل می‌توانید از داروهای گیاهی نیز برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی نوزاد استفاده کنید.

    درمان خانگی زردی نوزاد بسیار آسان است. و تنها به چند ابزار پایه نیاز دارد. برای اجاره دستگاه زردی نوزاد می‌توانید با شماره‌های 09129745780 و 02177585442 تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۹ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *